28 ian. 2008

Sergius, my daemon!


Vreau sa vad Busola de Aur. Din cate mi-a povestit Principessa la un pahar de vorba... cred ca e un film interesant. Voi nu ati vrea sa vedeti un film despre o lume in care oamenii au alaturi de ei cate un animalut – un spirit protector? In acest film, in lumea descrisa aici, spiritul oamenilor traieste in exteriorul acestora si ia forma unui astfel de animal, denumit 'daemon' - demon, care ii acompaniaza pe parcursul intregii vieti. Demonul unui copil isi poate schimba forma – luand infatisari influentate de trairile copilului. Pe masura ce copilul creste insa, spre adolescenta si maturitate, demonul capata o forma constanta – influentata decisiv de trasatura dominanta de caracter a persoanei. In general, demonul este de sex opus persoanei apartenente. (interesant... nu?!)

Mi-a placut asa de mult ideea, cred ca ascunde atat de multe simboluri si intelesuri ascunse, incat mi-am zis sa ma documentez putin inainte de a vedea filmul.

Ecranizarea de fata este facuta dupa romanul 'Busola de Aur', prima parte din trilogia His Dark Materials – Materiile intunecate, scrisa de Philip Pullman. Romanele care completeaza trilogia sunt Ocheanul de chihlimbar si Cutitul diafan. Busola de aur si Luminile nordului au aparut deja traduse si in romana, la Editura Humanitas, se pare ca in 2008 se va lansa si ultima carte din serie.

Am gasit numeroase recenzii si comentarii despre povestile lui Pullman. Scriitura lui nu este doar o oarecare trilogie fantastica. 'Materiile intunecate' seamana foarte mult cu cea din 'Narnia': copii, animale, un regat aflat in primejdie - in care semnificatia intamplarilor este considerata a fi una 'pagana'. Philip Pullman nu si-a prea castigat sustinatori in randul bisericii tocmai pentru ca, pare-se, naratiunile sale sunt ostile Bisericii crestine. Si asta, cu atat mai mult, mi-a suscitat interesul de a vedea filmul si de a imi cumpara cartile.



Vi-l prezint pe Sergius. El este demonul meu (la prima incercare!). Tot in peregrinarile indepartate pe net, am ajuns pe site-ul filmului si... m-am jucat. :o) Au postat acolo un quiz, in care pe baza a 20 de intrebari legate de tine, ca persoana si reactii in varii situatii, iti afli demonul. Sergius al meu este 'sociable, proud, competitive, modest and shy' (cu ultimul atribut m-au cam pierdut putin :o). Probabil ca daca as face testul de mai multe ori, as putea avea cati daemoni as vrea - la a doua incercare am fost un vultur, Erasmus. Tot o joaca s-ar numi. Ma fascineaza insa ideea in sine. Ca next steps, putem sa ne mai jucam: eu mi-am gasit daemonul, dar in urmatoarele 12 zile el se poate transforma! Oricare dintre voi ma poate ajuta, dandu-si cu parerea despre mine aici. Sunt curioasa sa vad in ce ma transform.

Desi nu am vazut inca filmul, traiesc cu senzatia ca voi gasi cateva mesaje demne de luat in seama.

Mi-ar placea sa stiu ce forma ia spiritul vostru, chiar si in joaca. Testul pe site - click pe capitolul Daemons!

4 Comenteaza:

Anonim spunea...

... si iata-ma Leonidas, the Raccoon Daemon ... :))))
"Sociable, a leader, spontaneous, modest and inquisitive" ... ce se pricep astia la oameni, mare minune :)))) sunt super incantata

Anonim spunea...

si eu sunt vulpita...
ZYRXY - curioasa, modesta,etc...Hmm imi place

Anonim spunea...

Daimonul meu este un vulpoi, Thalius. Am senzatia, citind comentariile celorlalti, ca cei care au facut testul au imaginatia limitata - caracteristicile mele par sa fie tot "modest, inquisitive, a leader, proud, assertive". Nu-mi place vulpoiul, are conotatii negative. Ce sa mai spun, ca la retestare daimonul si-a schimbat forma - o cioara. Unde e cascavalul?

Simply Red on 1 februarie 2008 la 14:19 spunea...

Hai ma... cascavalul e in clipele alea in care, dupa ce ai completat quiz-ul, stateai cu sufletul la gura sa vezi ce daemon ai :o). Si mai e in faptul ca ti se pare interesanta ideea. Am inceput cartea. Cred ca e super. Doar oboseala m-a doborat, altfel... o papam in cateva ore :o)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates