24 ian. 2008

Ce-si face Andreea cu mana ei...


De obicei, daca ma doare ceva, inghit medicamente fara fitze si fara temeri. Accept si recomandari diverse, leacuri propuse la o cafea si o vorba de alin... Nu sunt deloc genul suspicios si setat pe anti-medicamente. Mai degraba genul usor inconstient. Nu dau foarte multa atentie. Algocalmin, aspirina, paracetamol... cred ca multi le luam si fara reteta de la medic. Nici gand sa ma uit pe prospect, nici gand.

Si pun mana recent pe o recomandare cu referinte serioase si pe prospectul medicamentului. Ma gandeam: daca tot ma bate gandul sa adaug ‘bombonele’ in regimul meu alimentar, macar sa vad ce fac ele. Clar e rost de ceva ‘E-uri’ farmaceutice, acidifiante, agenti de mai-stiu-eu-ce, sulfiti sau coloranti?! Din astea... ‘mici si toxice’. Nu cunosc mai nimic despre medicamentul asta.

Asa ca ma cuprinde curiozitatea. Si citesc. Si citesc. Are un prospect lung de 30 cm si lat de 15. Fata verso. Undeva pe verso imi dau seama ca sunt in aer. Citesc in gol, ca nu inteleg mai nimic... :o(. E ca si cum in fata unui text intr-o limba straina incerc sa ma prind despre ce e vorba in propozitie traducand conjunctiile si prepozitiile, poate un numeral, doua...

Mi-e evident ca e vorba de o ‘compunere’ de specialitate, jargonul medical in floare, iar eu nu m-am facut doctorita niciodata, asa cum visam cu ochii deschisi prin clasa a II-a... Ce sa fac? Am nevoie sa inteleg mai bine cu ce ma ajuta si cu ce ma ataca pastila asta... Deja sunt intrigata de lungimea prospectului. Vad ca sunt multe chestii la Precautii, Interactiuni, Atentionari speciale, Reactii adverse...

Exemplu:
‘Administrarea concomitenta a unor medicamente care cresc concentratiile plasmatice ale serotoninei, poate fi cauza de interactiuni cu consecinte severe. Acest fenomen, cunoscut sub numele de sindrom serotoninic apare rareori, cand se administreaza concomitent inhibitori selectivi ai recaptarii serotoninei (ISRS) cu anumite medicamente antimigrenoase (cum sunt sumatripan, dihidroergotamina) cu unele opioide (cum sunt dextrometorfan, pentazocina, pentidina, fentanil) sau in cazul administrarii concomitente a doi ISRS. Asemenea asociatii trebuie evitate in timpul tratamentului....

Nu zau! You kidding me????!!!!! Zic si eu sa citesc un prospect o data la 10 ani si atunci ma apuca disperarea. Mai bine ma las pagubasa...


Acest post a fost scris acum cateva saptamani. Tentatia a fost foarte mare, am luat doar 2 pastile pentru ca la atat am rezistat. Probabil am deranjat vreun sumatripan nabadaios sau vreo opioida cocheta.. pentru ca nu mi-a fost bine. Efecte adverse si complexe, pe masura limbajului si explicatiilor de mai sus.

In concluzie: nu e bine sa luam medicamente despre care nu stim mai nimic. Ei, na! Am invatat si eu in sfarsit chestia asta. Bravo Andreutzule! Bravo mama! Sa scriem pe raboj: Andreea a inteles la 31 ani ca medicamentele pot fi extrem de periculoase. Bravo!

PPS: Bune cuvinte de mima astea:
serotonina
antimigrenos
opioid
pentazocina
i-n-c-o-n-s-t-i-e-n-t-a

0 Comenteaza:

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates