5 ian. 2008

Ce sa mai citesc?


Cea mai buna metoda de relaxare si evadare intr-o alta lume ramane o carte buna. Vacanta asta am avut mai multa treaba decat mi-as fi imaginat (ce trist.. incep deja sa ma refer la vacanta ca la trecut), dar am avut si momente de lectura si frunzareala de pagini interesante. Cartea cartilor s-a dovedit 'Casa Spiritelor', de Isabel Allende. Am aflat in timp ce citeam cartea ca s-a facut si o ecranizare dupa roman, un film cu super distributie pe care de asemenea as vrea sa il vad.

Cand NU stiti ce sa imi faceti cadou, retineti pagina asta :o) (desi mi le comand eu mai repede ca gandul). Sau, de ce nu, pe asta, ca idee. :o)

Nu am citit pana acum decat ‘Portret in sepia’ si ‘Casa Spiritelor’. Insa mi-ar placea sa ma intorc pe taramuri chiliene, povestile sunt absolut fermecatoare.

Am fost curioasa sa vad care au fost cele mai vandute carti din 2007. Si am gasit diverse si variate, la poli opusi, la fel ca si cititorii care le-au cumparat. Vedeti si voi diversitate mai jos:

- "De ce iubim femeile" de Mircea Cartarescu - citit
- "Vrajitoarea din Portobello" de Paolo Coelho - necitit, nu ma omor dupa autor, dar asta e cu totul alta poveste
- "Ma numesc rosu" de Orhan Pamuk - e pe lista de wanted, quickly... vreau sa vad ce scrie un castigator al premiului Nobel pentru Literatura
- "Harry Potter si talismanele mortii", J. K. Rowling – pas, pauza, bis... nu ma atrage ideea, subiectul, nebunia generala... now way
- "Convorbiri cu Octavian Paler" de Daniel Cristea Enache – o am, o voi citi, cu notite cu tot
- "Memoriile unei gheise" de Arthur Golden – am citit-o demult, chiar in engleza... da, fascinant, o alta lume, oricand interesanta si bine de descoperit.

Lista e mai ampla, continua cu titluri de genul "Cartea gesturilor" de Peter Collett, "Barbatii sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus" de John Gray, "Si tu poti fi Super-Nanny" de Irina Petrea SAU "Traiesc, deci ma abtin" de dr. Mihaela Bilic. Ma abtin si eu. S-a dus timpul lor demult.

Si alt shoc, printre cele mai vandute carti din 2007 gasesc si “Despre lucrurile simple” a Mihaelei Radulescu. Ridic spranceana. Nu am citit nimic scris de ea (cu exceptia articolelor din reviste), probabil ar trebui sa o fac inainte de a imi da cu parerea... dar un al saselea simt imi spune ca mai mult ca sigur e ceva foarte simplu la mijloc, de se afla domnita in topuri. Rating, audiente... nicidecum subiect, intriga, talent. Am feelingul asta. Il am. Poate si pentru ca nu ma atrage cu nimic, in ciuda eforturilor ei constante, de amar de ani, de a fi diva de pe sticla. Din punctul meu de vedere, sa ramana acolo, oricum ma lasa rece.

Cam asa se prezinta lista si sunt destul de dezamagita, ce e bun si mi-a trecut prin mana nu e aici. Nu mi-ar strica niste recomandari, o sa va intreb personal, ca nu ma astept la multe interventii online :o). Mai am de cumparat o carte recomandata cu tarie – ‘Despre sclavia si libertatea omului’ - Nikolai Berdeaev. Pe cat de heavy suna titlul, pe atat de usor pare ca este de parcurs. E scrisa undeva inainte de al doilea razboi mondaial, iar tipul emite niste teorii extrem de pertinente si prezente, de unde si faima de vizionar.

Anyway, ma simt soricel de biblioteca, I am in the mood for reading. Si prima carte pe care o vanez este oricare din cele scrise de Allende. Nu vreau sa plec din Chile, nu inca. Imi comand online colectia, chiar acum!

0 Comenteaza:

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates