20 nov. 2007

Sunt foarte tare!


Sunt incantata. Sunt geniala. Sunt independenta. Sunt mandra de mine. Sunt descurcareata. Sunt puternica. Sunt fericita. Sunt organizata. Sunt indemanatica. Sunt harnica. Sunt discromata. Sunt risipitoare. Sunt extenuata. DAR sunt foarte tareee!

Nu mi-au murit laudatorii, dar la ora asta asa ma simt. Am avut cel mai prolific weekend de multa vreme incoace. Si sunt teribil de fericita ca in sfarsit, dupa ore intregi de alergatura, sunt fericita posesoare a unor bucati de lemn, adica viitoarea mea mobila: una bucata mega dormitor (care e pe drum) si una bucata mega biblioteca (care e in casa).

Daca cineva are impresia ca asta este un lucru putin, check on my tot do list – si aminte luati – mai toate sunt CHECKED!!!!!

Acum o luna si ceva:
  • prima vizita la Ikea
  • prima vizita la Mobexpert
  • prima vizita la centrele de mobila din Ghencea
  • primele masuratori in casa
  • primele cautari pe net
  • deschis un nou carnetel, intitulat Renovare 2007
  • primele notite/schite/bugete in carnetel
  • prima vizita la banca. De fapt, m-a vizitat pe mine banca si m-a aburit foarte repede.
  • primele discutii, primii nervi, primele certuri cu... S.C. MamaStieTot SRL

Acum o luna:

  • scos boarfe/documente/carti/vechituri/vechituri/vechituri din dulapuri
  • demontat mobila veche. Participat activ.
    Daca nu stiti cat de greu e un sifonier de lemn masiv de 2,3 m lungime si cam 1.80 inaltime, care sta inclinat si tu esti sub el, pe post de cric... va spun eu.
  • carat mobila veche pe scari, jos
  • zbatut si discutat cu toti vecinii direct implicati in actiunea ‘cum bagi un camion de 3,5 tone pe o strada unde Fiesta mea abia se strecoara’. Task indeplinit de asemenea.
  • ajutat la incarcat mobila veche in camion imens
  • spus la revedere la camion, cu tot cu mobila din copilarie si milioane de nervi ca nu am putut sa scap pana acum de ea.
  • marcat moment nostalgic, dar fericit

In ultimele 2 saptamani

  • vizite multiple, intetite, consecvente la furnizorii de mobila
  • invatat procedura de achizite mobila de la ikea aproape pe de rost
  • consemnat incapacitate maxima de luat decizii cand vine vorba de: culori, nuante, texturi, materiale.
  • semnat actele cu banca, devenit foarte bogata peste noapte.
  • ratat ziua potrivita pentru scos bani si plecat din Bucuresti = pierdut o saptamana aiurea
  • comandat fotolii, masa, consola care intarzie sa se livreze din vina furnizorului
  • consemnat pierderea unui obiect din mobila comandata – consola
  • primit discount la mobila, pierdut dreptul de transport gratuit

Ieri

  • gasit cu mare bucurie una bucata canapea extensibila de 2 locuri, dar maxim 150 cm.
    Pentru necunoscatori sau pentru cine vreodata va avea nevoie de un astfel de obiect... e bine de stiut: o canapea clasica, mica mica, de 2 locuri, DAR extensibila - este una dintre cele mai pretioase si greu de gasit piese de mobilier pentru casa.
  • plecat cu entuziasm in ikea pentru achizitionare 1 bucata biblioteca de 3,30 m lungime si 2,30 m inaltime; incarcat in carucior, renuntat la usi de geam din motive de volum, greutate, manuire imposibile.
  • primit cu bucurie ajutor de la prieteni, adus acasa biblioteca, urcat la etajul 2,
  • sarbatorit momentul cu varf si indesat - prin somn!

Astazi

  • 9:00 antamat minunata canapeluta.
    Stat aproape 2 ore ca sa aleg nuante si textura la 3 bucati de carpa – baza canapea, perne spate si sezut. Nu sunt convinsa ca am ales ce trebuia. Checked anyway.
  • achizitionat una bucata dormitor matrimonial (hahaha!), compusa din multe multe multe bucati de lemn lungi si groase si al naibii de grele
  • 11:00 intrat in ikea unde: verificat disponibilitate elemente dormitor (minus pat) pe stoc; abordat problema ‘pat’ in alt raion, descoperit ca fiecare element de pat este separat dpdv cost si pozitionare in depozit; confruntat cu problema ‘saltea’ care nu poate fi luata din magazin decat cu rezervare si proforma. M-am trezit fata in fata cu 3 tipuri de saltea: 1. cu arcuri (simple, compuse, cu par de cal, cu burete intre ele); 2. din latex; 3. din spuma. Fiecare din ele mai avea si alte criterii: fermitate (mica, medie si mare) grosime (mica, medie si – desigur - mare) si recomandari functie de greutatea corporala a utilizatorului. Am ales cu 1% sfat avizat si 99% inspiratie de moment: medie ca grosime, medie ca fermitate... latex... ca nu se deformeaza si nu scartzaie ! :o)
  • plecat in depozit ikea si inceput sa umplu carucioarele.
    M-am gandit sa le scot pe rand, intai noptiere, comoda, polite de sifonier - chestii grele dar nu foarte voluminoase; apoi sa incarc/ies cu sifonierul, cadrul de pat, usile din geam, etc. Aveam carucioare in toate colturile depozitului. Strategia mea era sa ies pe rand cu fiecare din ele, sa le predau la livrare si sa ma intorc dupa urmatorul. Abia cand trageam si ma chinuiam sa pun cadrul de pat in carucior am primit ajutor de la un tip angajat acolo, care s-a milostivit si mi-a ramas aproape, fidel si increzator pana la iesirea din magazin. Thank you, Alex! Schimbat strategie de scoatere a carucioarelor din metoda mea in metoda ‘Alex: cu tupeu’. Adica am iesit cu toate 4 odata, am facut o singura coada, am primit o singura factura... dar am avut si de impins si tras... la toate odata! Am fost ajutata si de securitatea din magazin, care mi-a pazit cate 3 carucioare in timp ce eu impingeam la al 4-lea, mai ales dupa ce am platit si am iesit in zona publica. Dus carucioare catre serviciul de transport unde se mai aflau cel putin 50 de astfel de mega pachete cu mobila la fel de voluminoasa ca si a mea. Strecurat printre toti, intrat in fata, completat formalitati, scapat de 3 carucioare. Dat spaga pentru paza caruciorul 4 pe care urma sa il incarc si transport eu; fugit in fundul parcarii, adus masina, gasit loc de parcare in zona de desfacere, garat cu chiu cu vai (cu spatele, :o((( ), parasit masina, alergat dupa carucior 4, preluat carucior 4 – maximizat timpul cu un stop la facturi, apoi stop la preluare saltea, apoi predare saltea la serviciul de transport – fugit inapoi la masina in clipa in care in difuzoare se auzea “posesorul autovehiculului cu numarul B-80-U... este rugat sa se prezinte la masina’. Prezentat la masina cu suflet la gura si carucior full. Incarcat masina.
  • 18:00 plecat din Ikea.
  • 18:15 intrat in Bricostore, nu gasit deschis la vopsele speciale
  • 19:00 acasa: nu gasit loc de parcare, oprit si descarcat departe, carat sus.
  • 19:30 primit vizita zugrav, agreat ce avem de vopsit prin casa, agreat costuri, compus lista de cumparaturi
  • 22:00 mancat, baut apa, tras sufletul
  • ......... de 1 ora si ceva scriu la postul asta......

Cand te apuci de modificari in casa, de unul singur (ba nu: de una singura!), habar nu ai catre ce te indrepti. Pentru mine asta e faza a 2-a – de finisaje, mobila, lampadare, perdelute, floricele... Diminutive, soft, floare la ureche, piscatura de tantzar. Acum 2 ani am trecut prin orgiile renovarii mudrare – aia cu impachetat si mutat toate lucrurile din casa, daramat pereti si dat jos tot pana la beton, refacut instalatie electrica si sanitara, zgomot de picamare, saci de moloz, carat metri cubi de gresie, taiat tevi, produs inundatii subite, ascultat racnete vecini... familiarizat cu notiunea de santier in adevaratul sens al cuvantului. Santier in toata casa, 3 luni si jumatate. Candva, cand ma vor tine nervii si voi avea puterea sa glumesc pe tema anului 2005... voi scrie si despre asta. Sper sa o fac suficient de clar cat sa invete si altii de pe urma lectiilor pe care le-am tras eu. Cea mai importanta v-o spun acum: zidarul iti poate fi cel mai mare inamic, sau – daca poti sa faci putin pe invatacelul in fata ‘maestrului’ si sa-l gadili in orgoliu – cel mai bun prieten!

Revenind la prezent, nu am terminat, mai am. Dar... cat de putin mai am! Cred ca weekendul asta si toate kilogramele pe care le-am carat de colo colo sunt ultima mare sfortare. Icnetul final. Mai am un hop de trecut cand vine dormitorul cu totul – dar o sa ma bazez pe cei care il aduc, eu nu mai car. Si cu montajul, ca e foarte important. Si restul... chiar ca floare la ureche! In afara de organizare, coordonare a activitatilor si procurare de materii preime precum cuie si bere pentru meseriasi – ca au toate un timing toate astea si se leaga unele de altele ca verigile in lant – alta treaba nu mai am. Ba da – sa imi fac planuri de vacanta! Casa e aproape gata! Dau de baut cand termin, promit! Poate chiar de ziua mea!!!!

Pana atunci insa... sa revein la to do:

  • caut montator de mobila priceput, destept si bland cu buzunarul meu. Ikea nu a trecut testul. Ei cer ‘doar’ 10% din valoarea mobilei.
  • caut electrician dupa acelasi profil sa imi monteze si mie niste becuri imposibile
  • caut nene disponibil cu masina suficient de mare cat sa incapa in ea 2 fotolii si o masuta.
  • caut producator de mobila la comanda pentru nimicuri gen: pervazuri interne, retusuri pe mobila existenta, montat hota/dulap suspendat, construit usi debara. Criterii de selectie: disponibilitate, seriozitate, promptitudine!
  • caut consultant care sa ma ajute sa aleg un LCD si un DVD player bun :o) ca am de gand sa recuperez la greu cu filmele
  • caut solutii de tratat o raceala cu stari febrile si febra musculara dupa zilele astea doua. Sa nu imi recomandati aspirina saracului ca nu tine! :o)
  • caut un pat in care sa ma odihnesc. Maine dimineata o iau de la capat.

Saptamana frumoasa, prieteni!

PS: Sunt incantata. Sunt geniala. Sunt independenta. Sunt mandra de mine. Sunt descurcareata. Sunt puternica. Sunt fericita. Sunt organizata. Sunt indemanatica. Sunt harnica. Sunt discromata. Sunt risipitoare. Sunt extenuata. DAR sunt foarte tareee! Sunt incantata. Sunt geniala. Sunt independenta. Sunt mandra de mine. Sunt descurcareata. Sunt puternica. Sunt fericita. Sunt organizata. Sunt indemanatica. Sunt harnica. Sunt discromata. Sunt risipitoare. Sunt extenuata. DAR sunt foarte tareee! Sunt incantata. Sunt geniala. Sunt independenta. Sunt mandra de mine. Sunt descurcareata. Sunt puternica. Sunt fericita. Sunt organizata. Sunt indemanatica. Sunt harnica. Sunt discromata. Sunt risipitoare. Sunt extenuata. DAR sunt foarte tareee! Sunt incantata. Sunt geniala. Sunt independenta. Sunt mandra de mine. Sunt descurcareata. Sunt puternica. Sunt fericita. Sunt organizata. Sunt indemanatica. Sunt harnica. Sunt discromata. Sunt risipitoare. Sunt extenuata. DAR sunt foarte tareeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

:o)))

2 Comenteaza:

Anonim spunea...

Interesanta dizertatie, mai ales ca poti ghici starea de spirit a persoanei dupa cat de multe cuvinte a imprastiat din prea-plinul de multumire :)In acelasi timp, va puteti da seama cat poate vorbi o femeie despre farduri, lotiuni, samd, daca recita biblia furnitorului sentimental... sau poate e agent Ikea, nu putem sti...
Daca eram femeie m-as fi simtit un pic deprimata la gandul ca in curand si eu voi trece prin asta, daca eram superfemeie ma gandeam optimista ca tocmai EU nu se poate sa nu ma pot descurca, dar ca barbat imi spun ca daca "o biata femeie" a trecut prin asa ceva, eu, ca barbat, sigur fac fata!!!

Simply Red on 21 noiembrie 2007 la 08:38 spunea...

am avut de ales: sa procedez ca alta data, sa ma plang si sa ma vaiet, sau sa ma bucur ca pot? ei bine, duminica seara eram FERICITA!!!! Au mai trecut 2 zile de alergaturi. Sunt din ce in ce mai optimista. O sa fie bine. Si cand termin o sa incep sa... nu mai fac nimic :o)

Ba! Ofer consultanta in materia de renovari1 ;o)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates