5 feb. 2008

Straini in noapte


Nu am mai ras demult ca aseara, la Opera Nationala, la piesa 'Straini in noapte'. Am ras cu lacrimi. Am ras si am plans. De-adevaratelea. Am ras cu Florin Piersic (senior), Emilia Popescu si Radu Beligan – de data aceasta prezent cu noi din scaunul regizorului. Distributie minima – nume rasunatoare!

M-am dus la piesa aceasta pentru ca nu l-am vazut niciodata pe Florin Piersic pe scena, live, niciodata. De 20 ani nu a mai jucat pe scena. Il stiam si eu, ca toata lumea, de la televizorul de fiecare zi, cu verbalitatea lui excesiva, cu gesticularile sale afectate, cu emotiile si lacrimile izvorate din cele mai neasteptate trairi... cu fularul aruncat imprejurul gatului, cu Florinel, cu nevestele lui, cu povestea parintilor... Stiam de toate acestea, oricum avea neconditionat un loc in inima mea pentru ca m-am nascut in aceeasi zi cu el. Dar am vrut sa vad Actorul pe cea mai potrivita treapta - scena. Si ma bucur ca am avut aceasta experienta, unica, formidabila, pentru ca ea completeaza imaginea unui personaj realmente special.

Alaturi de el, Emilia Popescu, pentru care iar am o admiratie speciala de cand ma stiu. Mi-a placut dintotdeauna tonusul ei, bucuria launtrica, optimismul, modul de a pune problema, stilul, naturaletea...piciorul cu glezna fina si, ei bine da, ochelarii :o)). O femeie ce imi transmite energie si ma incarca pozitiv, de oriunde as urmari-o – la teatru sau de pe fotoliu, la televizor.

Despre piesa... primele lucruri care imi vin in minte sunt: replici destepte, pline de umor, situatie de viata – barbat, femeie – tentativa de amor interzis. Pierre, un francez trecut de 60 ani, locuieste in Paris, are un baietel si este casatorit de 20 ani. Momentul pus in scena il surprinde singur acasa, dornic de o aventura si fata in fata cu o tanara frumoasa, inteligenta, atractiva – Juliette – pe care o intalneste intr-un bar si care ii accepta invitatia de a merge la el acasa, pentru un pahar de... aventura. Seara pe care o petrec impreuna - intr-un dialog cu replici extrem de inspirate, stralucite – ii aduce in fata unor surprinzatoare rasturnari de situatie care conduc spre reactii socante, dar realiste...

In aceste inlantuiri de momente, am descoperit aseara ipostazele barbatului cuceritor, cu strategie, cel cu moralitate indoielnica, mincinos, dar si cu nevoi pur umane, barbatul increzator, emotionat, speriat, rusinat, iubitor. Sot, amant, tata... o viziune agreabil transpusa in aceasta comedie exceptionala. Si, peste toate, femeia – rolul ei de demascator al acestor ipostaze, vinovata primordiala a reactiilor lui, cea care le genereaza, le manuieste si le indreapta catre un scop precis – aflarea adevarului.

Va recomand din toata inima mea.. de femeie. Este un spectacol in care fiecare clipa este castigata cu insighturi despre psihologia barbatului, rolul femeii, incredibilele ratiuni din spatele relatiilor intamplatoare sau... mai putin intamplatoare.

Puteti rezerva bilete aici!

12 Comenteaza:

Simply Red on 5 februarie 2008 la 11:42 spunea...

Ooof... am o problema aici. Imi place Florin Piersic pentru ca este un personaj in sine. Dar aveam nevoie sa il vad cum l-am vazut aseara. M-am cam saturat de ciocoflendureli si vorbe... vorbe... Ajunsesem sa schimb canalul prea repede. :o)

Simply Red on 5 februarie 2008 la 12:16 spunea...

Nu ti se pare usor ridicol endorsmentul din campania Astra? Ca sa nu mai zic ca intr-o traducere personala, cred ca ciocoflender = fraier... Florin Piersic spunandu-le tuturor... 'toti fraierii, in frunte cu mine, al mai mare fraier... hai sa ne facem asigurare la Astra'. Si spotul in sine... slab, foarte slab, parca in si mai mare ridicol fata de acest nume.

Stiu ca 'ciocoflender' este o emblema demult abordata de el prin prisma carierei si a rolurilor haiducesti, dar in acest contex.. apare comercial, ieftin, zgarie pe imaginea lui.

Cu toate astea, imi place omul asta, cu tot cu ce consider eu ... greseala strategica. Nu stiu daca l-ar mai putea atinge ceva. Slava Domnului!

Anna on 5 februarie 2008 la 12:52 spunea...

De cand nu am mai mers la un spectacol.... cred ca asta este de fapt rezulatul tehnologiei avansate :)

Simply Red on 5 februarie 2008 la 13:06 spunea...

anna... i know the feeling... poate recuperam impreuna, miercurea viitoare! :o)

Tudor on 5 februarie 2008 la 13:12 spunea...

Spre rusinea mea, trebuie sa recunosc spasit ca nu am reusit sa inteleg niciodata de ce este Florin Piersic considerat un mare actor. Pentru rolul lui Anghel din Haiducii lui Sapte cai? Pentru rolul lui Margelatu din seria Drumul oaselor - Trandafirul galben, etc? Are farmecul lui de necontestat dar...de ce este un mare actor? Care sunt rolurile ce l-au facut mare actor? In nestiinta mea am si un mare dezavantaj: nu l-am vazut pe scena teatrului niciodata, asa incat este posibil sa joace magistral.

Simply Red on 5 februarie 2008 la 14:07 spunea...

Tudor... faima lui se datoreaza rolurilor din filme si din teatru TV. Eu zic ca este un mare actor dar cred ca cel mai important 'asset' al lui este ca isi mentine vie imaginea, are aceleasi coordonate mereu, verticalitate, este foarte emotional si da bine. Povestea lui a tot dat foarte bine de pe vremea lui Ceausescu... si pana acum. E ceva.. .nu crezi?

PS: E Varsator... ce sa mai zic... :-P

Tudor on 5 februarie 2008 la 14:48 spunea...

Imi place mult Gheorghe Dinica care este, cred eu, Robert De Niro si Al Pacino al Romaniei. Imi plac si altii: Amza Pelea, Colea Rautu, Ion Besoiu, Ion Caramitru, Octavian Cotescu, Constantin Diplan, Draga Olteanu - Matei, Ilarion Ciobanu, etc...insa Piersic...sorry :)
Nu reusesc sa-mi amintesc nici un rol in care sa-mi fi spus: "ce mare actor este Piersic!"
A, mi-am spus deseori: "ce barbat bine a fost Piersic" sau "ce iubite faine a avut Piersic", dar actor...
Mea culpa!

Tudor on 5 februarie 2008 la 15:00 spunea...

S-ar putea ca, daca faci un sondaj printre femei, sa ti se spuna ca Piersic este cel mai mare actor roman in viata dar iar Petre Roman este cel mai bun politician.
Oricum povestile ce au circulat despre el pe vremea lui Ceausescu nu-l pot transforma intr-un mare actor :)
Poti face o comparatie intre Dinica si Piersic? Sau intre Marcel Iures si Piersic? Sau intre Toma Caragiu si Piersic? Sau intre Gheorghe Dinica si Piersic ?.......

Tudor on 6 februarie 2008 la 07:25 spunea...

Am aceeasi aversiune referitoare la politicienii romani, am incercat doar o comparatie.
M-ai pus pe ganduri...ai dreptate! Al Pacino a jucat, in general, roluri de dur,probabil ca nu-l prind rolurile de comedie, insa in rolurile de dur este magnific. Am vazut seria "Goodfather" de 4-5 ori si nu pentru subiectul ei arhicunoscut ci pentru prestatia lui Al Pacino & comp.
Cat despre hoohaa...a devenit marca inregistrata :)

Tudor on 6 februarie 2008 la 07:27 spunea...

"vazui" si "scrisasi" sunt si ele marca inregistrata, ne apartin noua oltenilor. Ai fost cumva crescut cu praz?

Tudor on 6 februarie 2008 la 09:57 spunea...

Atunci:"Sa traiesti vere!"
Eram sigur ca ai samanta de oltean in tine. Se cunosc oltenii, le merge mintea mai iute.
Trec prin Balcesti in fiecare vara de cateva ori, am rude la Rosiile.

Tudor on 6 februarie 2008 la 10:09 spunea...

Ma uitai acum pe http://www.romanianvoice.com/poezii/umor/ap.php
Muica, ce dor imi fuse de nea' Marin si ce pofta-mi veni de o paine in tast cum face buna si de un zaibar rece.
Multumesc vere pentru adresa.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates