4 feb. 2008

Eu, naivitatile mele si EL


La postul despre povestea de dragoste dintre Georgica si Marieta, Tudor ne-a intins mingea la fileu. Zicea asa:

Povestea este superba si cu siguranta ascunde un secret. Secretul de a intelege ce vor femeile. Poate pentru unii pare un lucru deja stiut (spuneti-mi si mie), poate altii nu stiu, nu vor sa stie si nu vor afla niciodata, dar pentru mine aceasta este o "enigma" care m-as bucura daca ar fi partial descifrata. Asa ca intrebarea mea este in primul rand pentru doamnele/domnisoarele ce vor sa-si destainuie putin din misterul ce le va inconjura mereu: CE VOR FEMEILE (DE LA BARBATI) ? Si nu ma intereseaza "femeile" toate (ca un grup) ci specific, ce vreti d-voastra Andreea, Ana? Veronica? Diana? Astept ca oricine vrea sa arunce un chibrit aprins in aceasta bezna, ce nu-mi permite sa descifrez natura voastra angelica, sa o faca.

Draga Tudor... ai adresat cred cea mai grea intrebare pe care ai fi putut sa o pui. Mie cel putin. M-am gandit de multe ori la acest lucru. Ce-si doresc femeile??!! Ca o gluma, filmul omonim cu Mel Gibson este unul din preferatele mele. Adevarul adevarat este ca deseori nici eu nu stiu ce vreau. Ma amuz de chestia asta. Daca eu nu stiu, cum ar putea sa stie el??!! Cred ca noi, femeile, ne dovedim deseori atat de idealiste si visatoare... incat refuzam cu indrajire realitatea care spune ca nu exista perfectiune, nici cavaleri pe cal alb, nici castele, nici povesti nemuritoare in viata de zi cu zi... ca nu poti avea totul, etc etc etc. Ma rog, chiar nu vreau sa discut acum despre asta.

Mai bine iti raspund revenind cu un tablou dupa care inima tanjeste si pe care ratiunea il priveste ironica, amuzata. Am scris mai demult despre barbatul perfect pentru mine. Am revenit astazi asupra acelor randuri si in efervescenta gandurilor (naive si multe, multe) s-a re/conturat urmatorul profil de barbat ideal pentru mine. As zice despre el asa:

  • E bine educat.
  • Ma provoaca.
  • Este sensibil si bland, dar puternic si masculin in acelasi timp.
  • Stie sa isi asume responsabilitatea.
  • Ma adora, se gandeste la mine, nu isi arata dragostea doar prin cuvinte, ci si prin ce face.
  • Vom fi prieteni. Imi va face o mare placere compania lui.
  • Vom rade des impreuna.
  • Langa el ma simt protejata.
  • Avem o conexiune speciala, ne intelegem din priviri.
  • Imi place cum povesteste.
  • Este optimist, simpatic / glumet / ironic (fara sa raneasca).
  • Are propria cariera si ambitii profesionale, stie ce vrea, dar pune familia pe primul loc.
  • Isi da seama ca familia “noastra” e mai importanta decat familia fiecaruia dintre noi.
  • Nu este baiatul mamei!!
  • Nu tipa. Stie sa se certe corect.
  • Nu ma jigneste, nu ma face sa imi fie frica.
  • Nu vrea niciodata sa ne petrecem weekendurile si vacantele separat.
  • Nu bea peste masura. Niciodata.
  • Ma cauta fara nici un motiv, pur si simplu pentru ca vrea sa fie cu mine.
  • Nu este orgolios, nu este arogant.
  • Are apetit sexual (dar nu atat de mult cat sa ma insele) :o)
  • Este comunicativ si sincer.
  • Stie sa imi spuna frumos lucruri pe care nu vreau sa le aud.
  • Nu se codeste sa faca ceva dificil.
  • Trebuie sa stiu ca ma adora, ca sunt femeia lui si ca va face tot ce ii sta in putere pentru a ma face fericita.
  • Stie cand sa ma sune si stie sa fie romantic.
  • Nu ma face sa ma simt neincrezatoare, iar daca sunt, stie cum sa ma ajute sa trec peste asta.
  • Nu ar trebui sa fiu geloasa niciodata, pentru ca ar trebui sa simt in adancul inimii mele ca el nu va face niciodata nimic care sa ne distruga.
  • Chiar si cand ne certam, va face un efort in plus sa imi inteleaga ‘drama’.
  • Vom fi intotdeauna o echipa.
  • Vine sa ma ia cand avem intalnire, face rezervari, face planuri, are idei.
  • Ii plac filmele, ii place sa gateasca.
  • Ii place sa joace carti, rummy, jocuri de societate si stie sa piarda.
  • Ii place sa avem musafiri.
  • Are parinti de treaba.
  • Nu ma judeca, nu ma vorbeste de rau nu ma critica pentru a ma face sa sufar.
  • Citeste mult. Discutam despre carti, despre lucruri noi, despre lume, istorie, idei si evolutii spectaculoase.
  • Isi doreste copii si este un tata extraordinar, un exemplu in viata lor.
  • E inteligent si nu se teme sa schimbe ceva daca asta vrea.
  • Este matur, ma invata multe lucruri.
  • Stie sa repare un robinet care curge, o siguranta sarita sau sa rezolve o pana de cauciuc in mijlocul campului.
  • Daca nu se pricepe... macar se ocupa imediat sa aduca instalatorul, mecanicul, etc.
  • Are propriile hobby-uri si le respecta cu sfintenie, dar nu ma paraseste pentru ele.
  • Imi respecta familia si prietenii, are la randu-i prieteni la care tine si stie sa se faca simpatic.
  • Ma va invata tot felul de lucruri si va aduce ceva in plus in relatie.
  • Este creativ, energic, un luptator, dedicat mie si familiei pe care o vom forma impreuna.

Cred ca asta as vrea.

SAU, ca sa daram toata aceasta constructie apoteotica, detaliata si incredibil de naiva... spun asa:

Cred ca as vrea sa ma indragostesc definitiv de un barbat care sa ma iubeasca atat de mult incat sa reprezint unica si ultima iubire necesara pentru el.

De aici incolo... mai toate vin de la sine. :o)

13 Comenteaza:

Anonim spunea...

WOW! I am in :)). Tocmai m-ai descris in detaliu. :)) Sa stii ca amm si ce nu tine de mine, adica parinti de treaba!

Tudor on 4 februarie 2008 la 10:34 spunea...

De ce voi femeile nu acceptati naturalul din noi si tanjiti spre un „supra-natural” pe care sa-l inglobati intr-un „perpetuum mobile al perfectiunii?” Cand eram copil, in mintea mea naiva ma straduiam sa gasesc argumente la „de ce Fat Frumos nu si-a mutat resedinta primara in tara celor cu tinerete fara batranete si viata fara de moarte?” De ce a plecat de acolo? Aceeasi intrebare nerostita mi-a ramas si dupa plecarea lui Ulise din insula nimfei Calypso. Ca sa nu mai vorbesc de Sindbad marinarul, care a preferat sa abandoneze insule insorite, unde putea sa stea ziua intreaga in hamac, rasfatat de femei atragatoare, doar ca sa plece in noi, nemaiauzite si riscante aventuri. Acum, barbat fiind si cu mintea probabil la fel de naiva, incerc sa aflu de ce femeile viseaza intotdeauna la barbati supra-naturali si nu se multumesc cu cei normali ce misuna in jurul lor tanjind dupa 5 minute de afectiune?

Simply Red on 4 februarie 2008 la 10:44 spunea...

Daca as putea sa iti raspund la aceasta intrebare... as fi cea mai fericita. De ce? Nu stiu de ce. Stiu ca ne ia o multime de timp sa intelegem lucrurile astea, sa facem compromisuri si in cele din urma sa ne proptim picioarele pe pamant. Asta o stiu, o traiesc.

Simply Red on 4 februarie 2008 la 10:45 spunea...

@a reader - pai atunci... la asa perfectiune... ce sa mai zic... reveal yourself!

Tudor on 4 februarie 2008 la 11:02 spunea...

"Compromis", exact acesta cred ca este secretul. De altfel si Mel Gibson ajunge la aceeasi concluzie in finalul filmului la care faci referire, reusind astfel sa o cucereasca pe Helen Hunt. Interesant film, a fost singura data cand mi-am dorit sa ma loveasca un fulger :)
Revenind, am fost impresionat, la relativ scurt timp dupa ce “te-am cunoscut”, de verticalitatea ta. Mi-ai dat impresia ca ai o incapacitate naturală de a face compromisuri. Vezi tu, fiecare ne alegem singuri inaltimea tavanului sufletesc sub care putem trai. Am descoperit cu oarecare candoare ca femeile, prin natura lor, construiesc mai inalt. Evident, nu toate. Insa cele care au inclinatia asta, fac mai putine compromisuri. Probabil din cauza unor constrangeri temporale.

Tudor on 4 februarie 2008 la 11:21 spunea...

Recitind lista ta si incercand (ca orice barbat, sunt convins) sa vad in ce masura corespund profilului visat de tine, mi-am adus aminte un banc ce analizeaza ce-si doresc femeile de la barbati si vice-versa :)
Asadar banc:
Noutate in New York. S-a deschis un nou magazin, unde femeile pot cumpara un sot.
La intrare sunt expuse instructiuni despre cum functioneaza magazinul:
- Poti vizita magazinul O SINGURA DATA.
- Exista 6 etaje, iar caracteristicile se imbunatatesc pe masura ce urci.
- Poti alege orice barbat de etajul in care te situezi sau urci la un etaj superior -nu se poate sa te intorci la etajul inferior.

O femeie hotaraste sa viziteze magazinul pentru a gasi un iubit.

La primul etaj, anunt la intrare: Acesti barbati au un loc de munca.
Decide de a urca la urmatorul etaj.

La al 2 lea etaj, anuntul la intrare suna: Acesti barbati au un loc de munca, si iubesc copiii.
Decide de a urca la urmatorul etaj.

La al 3 lea etaj, anuntul la intrare indica: Acesti barbati au un loc de munca, iubesc copiii, si sunt extrem de frumosi.
Wow ! zice femeia, dar simte ca trebuie sa urce mai sus.

La al 4 lea etaj, anuntul de pe usa intrarii informeaza: Acesti barbati au un loc de munca, iubesc copiii, sunt extrem de frumosi, si ajuta la treburile casnice.
Incredibil, exclama femeia. Cu greu reusesc sa rezist!
Dar, urca din nou !

La al 5 lea etaj, anuntul de pe usa intrarii zice: Acesti barbati au un loc de munca, iubesc copiii, sunt extrem de frumosi, ajuta la treburile casnice si sunt extrem de romantici.
Femeia e foarte tentata sa ramana si sa-si aleaga unul, in schimb hotaraste sa urce la ultimul etaj...

Al 6 lea etaj:
ESTI VIZITATOAREA N° 931.456.012 al acestui etaj.
Aici nu exista barbati, acest etaj exista doar pentru a demonstra cat e de imposibil sa multumesti o femeie...
Multumim pentru alegerea de a vizita magazinul nostru!

Vis-a-vis de acest magazin, s-a deschis un Magazin de Neveste.
La primul etaj sunt femei ce iubesc sexul..
La al 2 lea etaj, sunt femei ce iubesc sexul, si sunt si bogate.
Etajele de la al 3-lea la al 6-lea N-AU FOST NICIODATA VIZITATE...!!!

Simply Red on 4 februarie 2008 la 11:22 spunea...

Ai intuit pe jumatate legat de compromisuri. Am facut prea multe in trecut. M-am ars cu ciorba. Acum si iaurtul frige. Cred ca depinde si care este compromisul pe care trebuie sa il faci. Cat de tare atarna...

Simply Red on 4 februarie 2008 la 11:23 spunea...

:o))) excelent banc, excelent!

Tudor on 4 februarie 2008 la 12:03 spunea...

Te-ai ars cu ciorba si acum sufli si in iaurt.....niciodata nu stim cat suflet sa punem intr-o relatie si unde sa ne oprim. Cu totii ne-am ars cel putin o data si continuam, nu? Mai jos este un indemn pentru cei ce vor sa mearga inainte.
" Nu uita niciodata ca pielea se increteste, parul incarunteste, iar Zilele se aduna in ani... Dar ce e mai important se conserva; forta si determinarea ta nu au varsta. Spiritul tau e cel care indeparteaza panzele de paianjen. Dincolo de orice punct de sosire e unul de plecare.
Dincolo de orice reusita e o alta incercare. Cat timp traiesti, simte-te vie. Daca ti-e dor de ce faceai, fa-o din nou. Nu te pierde printre fotografii ingalbenite de timp ... Mergi mai departe atunci cand toti se asteapta sa renunti. Nu lasa sa se toceasca taria pe care o ai in tine.
Fa astfel ca in loc de mila, sa impui respect. Cand nu mai poti sa alergi, ia-o la trap. Cand nu poti nici asta, ia-o la pas. Cand nu poti sa mergi, ia bastonul. Insa nu te opri niciodata."

Madre Teresa de Calcutta

Tudor on 4 februarie 2008 la 12:32 spunea...

Asa este, depinde care este compromisul ce trebuie sa-l faci si cate altele trebuie sa faci apoi. Exemplu: ultima mea prietena, cu care am stat doar o saptamana, ma inebunea cu un CD cu “Chicago”, iar cantecul, care se numea “Hard to say I’m sorry” (Mi-e greu sa spun imi pare rau), incepea cu “Everybody needs a little time away”, I heard her say, “from each other.” “Even lovers need a holiday far away from each other.” Cu totii avem nevoie de putin timp departe de celalalt”, o auzeam spunand. Chiar si indragostitii au nevoie de o vacanta departe unul de altul.” Pe mine cantecul acesta ma irita, insa il acceptam spunandu-mi ca in dragoste trebuie sa faci deseori compromisuri, iar acela era unul micut. La un moment dat, intr-una din zile am inceput sa discutam despre una dintre cartile mele preferate (“Profetul” lui K. Gibran), pe care, am descoperit cu stupefactie, o cunostea atat de bine, incat a inceput sa-mi recite unul dintre poeme. Textul era relevant pentru tema pe care o dezbateam:
“But let there be spaces in your togetherness, /And let the winds of the heavens dance between you. /Love one another but make not a bond of love: /Let it rather be a moving sea between the shores of your souls./Fill each other's cup but drink not from one cup. /Give one another of your bread but eat not from the same loaf./ Sing and dance together and be joyous, but let each one of you be alone, /Even as the strings of a lute are alone though they quiver with the same music./Give your hearts, but not into each other's keeping.” Un alt compromis: era mai inteligenta decat mine, un fapt ce este greu de digerat de catre un barbat.
Mai mult incerca sa ma convinga sa-i accept punctul de vedere, care era, ceva organic. Eu consideram ca libertatea interioara a unui cuplu este insumarea spatiilor sufletesti dintre nevoile si constrangerile fiecarui partener. Ideile ei erau altele, mult prea libertine. Acceptam in acel moment un alt compromis. Eram la acea vreme in Paris si intr-o zi, pe cand imi arata imprejurimile orasului, conduceam masina la “periferique”, autostrada care inconjoara metropola franceză. Circulatia era inca amortita in arterele orasului. Am inceput sa fredonez “Sous le ciel de Paris ”, un cantec vechi de–al lui Yves Montand (imi plac mult cantecele vechi). Ei nu-i placea si m-a rugat sa incetez. Am facut si acest compromis… Pe Champs Elisée, unele cafenele erau deja deschise. Un chelner subtirel ca un titirez, a carui origine italiana se auzea de la cinci metri, si care vajaia printre mese, ne-a pus in fata doua degetare liliputane din care se ridica ametitor aburul aromat al unui espresso dublu. Ea l-a certat aspru pe chelner deoarece un strop din espresso a sarit pe mana ei, eu nu am fost de acord cu acel comportament dar am tacut. Inca un compromis…
Ne-am intors mai tarziu in oras. Pe drum, m-a intrebat despre iubirile mele, reusite sau nereusite, si despre felul in care imi imaginez dragostea ideala. M-a obligat sa privesc in oglinda propriului meu suflet, confruntandu-ma astfel cu trasaturi de caracter mai putin magulitoare. Mie asta iarasi nu mi-a placut si deja era inca un compromise. Cum nu-mi placea sa vorbesc despre iubirile mele si nici nu prea suportam sa ascult detalii legate de iubirile ei. Era deja prea mult pentru acea zi.
Nu am mai incercat vreodată sa o revad. Exista intalniri care au ceva profetic si incercam sa descifrez acest mesaj al sortii. Din perspectiva timpului, mi-am dat seama ca, in umbra acestei lipse de initiativa, era frica de esec. Nu eram pregatit doar pentru prietenie. Am inteles asta.
Sunt convins ca si tu vei intelege cand va fi sa fii pregatita pentru o alta relatie si poate ne vei scrie atunci o alta lista cu "insusiri" ale celui ales :)

Anonim spunea...

pune-l pe e-jobs

Simply Red on 5 februarie 2008 la 00:49 spunea...

anonim >> e si asta o arma buna, ironia. buna si ideea ta. m-as distra de minune la interviuri!

Simply Red on 5 februarie 2008 la 01:37 spunea...

Lion>> Ai zis tu ca nu poti spune ce ai de spus in doar cateva cuvinte. Iti propun sa ne vedem, vin cu foaia printata si le comentam... Iti dai seama ce ar insemna sa raspund acum la fiecare dintre raspunsurile tale?! :o))

Ca idee: aceasta lista este o mare joaca. Daca as fi atat de naiva incat sa cred ca asa ceva se poate cuantifica pe puncte, in KPIs si deadlines... mi-as da demisia din rolul de femeie. M-as neutraliza pentru... forever :o).

Nu. Mai degraba m-am amuzat, am exagerat si am ironizat cu tastatura, ca am voie, macar aici, am voie. Imi acord eu acest drept. Gata. Granted.

PS: E tarziu, ca tare mi-as fi dorit sa discutam putin pe cateva puncte... M-ai provocat in cateva randuri... candva o sa revin. :o)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates