24 dec. 2007

Fericire la fiola


De 2 zile chiar stau in casa, asa cum mi-am propus. Vad la stiri nebunia din magazinele din Bucuresti si ma simt atat de fericita ca pot sta deoparte.. Cica psihologii au descoperit de ce sunt innebunite femeile (si barbatii, pardon!) dupa cumparaturi. Se pare ca toti am fi manati de un asa zis drog "al dorinţei", dat de o substanţă secretată de creier, care dă dependenţă. Substanta aceasta este un hormon, se numeste oxitocina si are ca efect imediat reducerea tensiunii si cresterea bunei dispozitii. Ceea ce, fireste, face din shopping o metoda de terapie.

M-am sesizat... gandindu-ma ca nu ar strica sa ma interesez un pic despre acest personaj care locuieste in creierasul meu si care se intruchipeaza uneori in Andreea cu cornite, indemnandu-ma sa fac ravagii si prin magazine si sa secatuiesc vistieria. Si... surpriza! Madam Oxitocina nu e atat de prostuta, ea se manifesta si in alte instante de viata si are variate roluri – toate direct legate de buna dispozitie si implinire. Pare-se ca personificarea in cauza este de fapt responsabila de mult mai multe lucruri care se petrec in viata noastra, iar nivelul ei este direct proportional cu starea de bine si de fericire pe care o experimentam. Pare-se ca nivelul de oxitocina al femeilor care au o relatie este mai mare decat al celor care sunt singure. La fel de trist si adevarat este ca – dupa cam 3, 4 ani de trai intr-o relatie – receptorii care raspund la stimulii oxitocinei se puturosesc si astfel efectul ei – si al dorintei implicit – se cam anuleaza. De aici, cupluri destramate, depresii, o noua cautare, etc., etc. Ghici la ce mai e buna oxitocina? La nastere. De fapt se pare ca pana nu demult doar aceasta latura a rolului sau era cunoscuta, doar recent un psiholog britanic a emis teoria cu drogul ‘dorintei’.

Unii se refera la Madam Oxitocina ca fiind direct legata de ‘chimia’ despre care tot batem saua sa priceapa iapa cand vine vorba despre dragoste si relatii interpersonale. Cu alte cuvinte: ai oxitocina la un nivel satisfacator.. bine, nu... pune-ti pofta in cui si cauta bine mersi pana nu mai poti cheia fericirii. E ca un cerc vicios care va sa zica: femeile singure au un nivel mai scazut de oxitocina DAR pentru a cunoaste pe cineva au nevoie de.. ghici! exact aceeasi substanta in cantitati industriale.

Nu stiam... chiar nu stiam. Which makes me wonder.. cate altele care mi se intampla – si pe care nu mi le explic – au de fapt explicatii independente de mine. A... si inca ceva... am citit ca exista Oxitocina sintetica, care se poate recomanda si administra p-r-i-n r-e-t-e-t-a, de la medic. Intelegeti!?! Exista fiole a 2ml si 1 ml de solutie injectabila – Oxitocina. Mai sa fie... Mi-e evident ca ceva nu inteleg eu... ca doar nu s-o fi inventat fericirea la fiola si nu aveam deloc habar de asta.

Post scriptum: Nivelul de oxitocina din creierul meu este in mod evident la un nivel crescut in aceste zile, intrucat ma aflu in vacanta si desi gospodaresc de dimineata pana noaptea ma simt ex-ce-lent. Astazi am finalizat o parte din impodobirea casei, sarmalutele si caltabosul. Eram chitita sa fac niste cozonac in noaptea asta, dar ma declar invinsa de oboseala. Revenind spre concluzionare insa... ma indrept spre somn cu un nivel ma-re de oxitocina pe umeri. Poate il cunosc pe Fat Frumos in vis si avem o super chimie.. hehe... Stai asa Visule... stai prietene ca vin acum... :o)))

0 Comenteaza:

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates