11 apr. 2008

Trivia tehnica


Aseara am participat (de partea echipei de organizare) la o conferinta tehnica. Multi ingineri, termeni tehnici cu nemiluita, controverse si dispute fondate dar... totalmente neelucidate de al meu IQ. Mai rau, intr-o zbatere continua pentru ratiune si logica, mintea mea alerga stanga dreapta prin sala, ca la ping-pong. Daca nu as fi fost acolo pentru ca asta mi-e datoria si pentru ca imi respect colegii din segment, cred ca as fi dat bir cu fugitii de la reuniune dupa primele 30 secunde. Ups, sorry: am gresit sala! Sigur aici nu e de mine!

In timp ce ma uitam siderata la imaginea poiectata pe ecran si ascultam un domn ce vorbea pasional despre emulsii bituminoase, m-am gandit sa va redau si voua un coltisor din aceasta lume ‘tehnico-stiintifico-fantastica’. Si m-am pus pe scris tot ce nu intelegeam, termeni cu anumite rezonante, dar care plasati in respectivul context si in frazeologii bine alese, nu mai aveau nici un sens.

M-am gandit asa: eu va redau termenii de mai jos, notati cu sarguinta pe parcursul conferintei. Intrebarea este: poate cineva sa isi dea seama care a fost tematica acestei conferinte? Sa fie asa.. ca un fel de trivia, cu multe multe hinturi :o). Come on, nu e greu si se lasa cu premii :o)
  • dozaje si emulsii bituminoase
    pat de drum
  • proces lucrativ
  • material frezat
  • mixturi asfaltice
  • bitum invechit
  • uleiuri regenratoare
  • stabilizare in situ
  • lianti organici
  • bitum spumat
  • materiale de aport
  • motor Grader
  • strat portant
  • compactare finala
  • adancime de interventie
  • masini KRC: WR 2400, WLB 10, WR 2500, WR 4200 – pentru cine nu stie, va rog, aceasta ultima masina exista in doar doua exemplare, unul in Romania si unul in Italia. Sic!
  • alte masini de care ar trebui sa stim: RACO 350 si WM 1000
  • suspensie de bitum filerizat (SUBIF)
  • tren de reciclare
  • suprafata lisa
  • binder de criblura
  • geocompozit

Question: by any chance, any of the smallest, poate cineva sa intuiasca despre ce produse au discutat colegii nostri ingineri? :o)

Ofer o bere la o terasa pe malul Herastraului primului inspirat :o).

5 Comenteaza:

Tudor on 11 aprilie 2008 la 10:04 spunea...

Vorbesti acolo despre materii prime pentru asfalt, materiale compozite pentru utilizari industriale. Sa vedem ce spune google...Aha!
Sa fie vorba despre Lianti hidraulici rutieri?
Vad ca aveti voi DOROPORT, DOROSOL.
Din pacate nu mai am timp la dispozitie pentru documentare :(
Sper totusi sa fi castigat berea:)

Simply Red on 11 aprilie 2008 la 10:07 spunea...

Yeeeey! Tudor is the happy winner of a beer!!! :o)

Uitasem de Google :o).

Anonim spunea...

Voiam si eu sa scriu ca avand in vedere cati colegi iti citesc blogul, o sa ghiceasca repede cineva ca ieri a fost un eveniment de RB :) dar iata ca Tudor ... a castigat berea. Sper ca ne putem alatura si altii la fel de necunoscatori intr-ale drumurilor, poate se incinge o discutie despre lipsa infrastructurii din Romania etc.

Simply Red on 11 aprilie 2008 la 11:43 spunea...

Iti dai seama ce haioasa ar fi discutia noastra pentru colegii nostri ingineri? :o))

Sa vorbim noi despre drumuri nationale si comunale, despre gropile care se formeaza pentru ca din pacate se intampla ceva prin 'patul drumului' si straturile de balast stabilizat sunt uzate. Si despre cum stratul portant este frezat cu ajutorul unui wr2500, si compactat cu un wr4200 pretios, la o adancime de interventie de x cm, luand in considerare toate implicatiile asupra suspensiilor filerizate, a trenului de reciclare si a binderului de criblura.

Cred ca tocmai am scos cele mai mari enormitati evar! ;o)))

Tzontzo stiu ca o sa citesti aici. E doar pentru amuzament, pe bune :o)

Anonim spunea...

E limpede, ai vrut sa ne inviti la o bere.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates