2 nov. 2008

Duminica, ziua de sine


Candva, duminica era decretata ‘ziua dragostei’. Asa ne-am gandit noi intr-o buna zi, cand ne-am dat seama ca abia duminica reusim sa ne detasam de vartejul saptamanii si ca nu ar strica sa facem ceva constructiv pentru relatia noastra cu duminica asta.. data de la Dumnezeu.

Dupa o luni somnoroasa, o marti planificatoare, o miercuri amenintatoare, o joi agitata si o vineri de tarat pe branci, venea sambata administrativa si abia pe seara, lesinati de oboseala, ne adunam unul in bratele celuilalt, reusind sa gasim o clipa pentru noi. Duminica era ar fi trebuit sa faca plinul pentru saptamana urmatoare. Asa ca ne-am decis ca e ziua in care ne ocupam mai mult unul de celalalt si de sine. De la imbratisari, sarutari sau amor, la jocuri inventate, campionat de scrabble sau monopoly, la povesti la gura calorifelui, planuri impartasite in aburul ce razbatea din cestile de ceai sau de vin fiert din care sorbeam flirtand, cu ciorapii de lana in picioare si o mie de sperante in cap. Hm. Duminici nebune, doar noi cu noi.

O vreme am reusit sa nu uitam de promisiune. Cand entuziasmul s-a mai domolit, i-am pus eu un reminder pe telefon, sa nu zica ca a uitat, sa ii dea idei, sa ii aduca aminte de noi. Era recurent, ii aparea in mod inevitabil pe ecranul PDAului in fiecare duminica, pe la 10 ale diminetii. Bip bip bip bip bip bip: Azi e ziua iubirii. (Hello! Me here!!! See?! Hello.. Putinta atentie te rog... doar putina... te rog, te rog...)

Era un obicei dragut, de aia l-am si amintit aici. Ideea nu m-a parasit. In continuare cred ca duminica e ziua fiecaruia dintre noi. Ca avem dreptul la ea, prin orice lege scrisa sau nescrisa din lume. Atat de tare cred, incat am un mesaj de genul asta pe telefonul meu. Duminica un pop up imi spune ca azi e ziua iubirii de mine. Ca trebuie sa imi fac programul in asa fel incat sa imi satisfac cele mai ale mele dorinte. Duminica e ziua capriciilor.

Duminica am voie sa imi fac planuri pe care nu le respect. Asa cum am voie sa inventez orice am chef. Am timp sa fac baie si 2 ore daca asta vreau. Am timp sa ma uit la desene animate, am timp sa folosesc toate cremele din dulapuri, mastile de fata pe care dau o gramada de bani peste tot unde ma duc. Am voie prajituri. Am voie dulceata de cirese amare daca de asta am chef. Am timp sa citesc, sa ma uit la filme, orice fel de filme am chef. Am timp sa imi aduc aminte de cei dusi rasfoind albumul cu fotografii alb negru, am timp sa scriu in jurnal. Am timp de meditatie, am voie sa visez la lucruri pe care mi le doresc ca si cand ele ar fi deja aici. Am chef sa fac recensamantul bijuteriilor si sa ma minunez chiar eu de cate gablonturi si nebunii am putut colectiona in ultima vreme. Am voie sa imi dau seama ca e cazul sa ma mai domolesc putin. Am voie sa absentez din locuri in care sunt invitata. Am, nu?! Am voie sa nu am chef de cineva pentru ca... pur si simplu!

Dupa prea multe duminici in care reminderul meu a strigat in gol, m-a gasit plecata departe sau prea obosita sau bolnava, astazi s-a intamplat ziua iubirii de mine. E abia 5 jumatate si mai am o groaza de lucruri neplanificate de facut. Probabil ca nu voi face niciunul dintre ele, cine stie?! Imi face cu ochiul un mar de pe masa. Dupa mar, oi mai vedea ce iubesc eu azi!

9 Comenteaza:

Anonim spunea...

Dupa o zi a iubirii de sine, daca vrei sa te binedispui definitiv pentru saptamana ce urmeaza, iti recomand un spectacol de improvizatie care se intampla la "La Scena", in fiecare duminica la 19.30:
http://blog.comedypunctshow.com

Simply Red on 3 noiembrie 2008 la 13:12 spunea...

Multumesc mult!

maria on 3 noiembrie 2008 la 13:28 spunea...

:) si eu ma gandesc demult sa scriu despre duminica.....dar despre creme si masti, despre baia cu spuma, despre revistele glossy si cartile usoare, despre cartofii prajiti altfel interzisi

Simply Red on 3 noiembrie 2008 la 14:20 spunea...

Ar fi frumos sa facem un sir de istorii despre o duminica oarecare... Tu cu ai tai cartofi, eu cu senzatiile de dupa dulceata de cirese, cine stie cine bloggerita sa ne povesteasca de o oarecare carte sau alta de vreun film... "Proiectul Duminica". O adunare virtuala :o)

maria on 3 noiembrie 2008 la 18:42 spunea...

virtuala sa ramina, ca mie imi place duminica mea cu mine :) rar am dispozitie sociala

Simply Red on 3 noiembrie 2008 la 18:47 spunea...

Categoric virtuala. Am mai incercat eu povesti din castele de carti si s-au daramat de la prima infatisare :o)

Anonim spunea...

Eu vad duminica ca ziua femeilor pentru femei si ziua barbatilor... tot pentru femei!
Cum si-ar putea petrece barbatul o zi de duminica? Da iubito, punem masa impreuna, sigur, draga mea, eu dau cu aspiratorul si in pauza de tigare incerc sa sterg si praful, e de la sine inteles ca mergem si la mama in vizita ca ne asteapta cu masa cocarjata de bunese gastronomice... Dar cel mai important e sa dai in fiecare moment impresia ca participi cu toata fiinta, ca si cum de asta ar atarna jobul tau in timpul saptamanii! Nu sunt admise abaterile - doar daca nu vrei sa servesti serbet de dulceata indignata sau prajituri de strambatura senzuala asezonata cu frisca alba ca hartia la fatza sau sa bei bautura fierbinte cu aburi de nerabdare!
Cel putin asa mai tin eu minte cateva imagini din trecutu-mi glorios...

dacu on 7 noiembrie 2008 la 12:29 spunea...

vine iar duminica... după o zi de sfinți :)

Simply Red on 8 noiembrie 2008 la 07:41 spunea...

Thorn, ce ai descris tu se intampla sambata... Vizite si gospodaresti sunt pentru sambata :). Duminica nu mergem nicaieri. Si nici nu te obliga nimeni s afaci ce asteapta ea. Poti sa te uiti si la meci daca vrei. Sau poate la formula 1. Cu putina indulgenta tragi si un joc cu baietii in retea, dai o raita pe siteurile cu bancuri deochiate, mananci o pizza comandata la urgente si bei cate beri vrei tu! Si ar mai ramane cateva clipe pentru stirile de seara. Dupa un talk-show pe teme culturale si comentarii pe tema ultimei etape la fotbal, nici un horror de miez de noapte nu ar strica, nu?! Evident, poti sa dormi cat vrei tu, sa-ti comunici silabic cu dumneaei, care se agita prin jur si face crize ca nu o bagi in seama. Big fus, oricum ii trece dupa niste scuze aruncate in graba sau o repriza de amor pe fuga. Asta in cel mai exceptional caz!! Si uite asa... s-a mai dus o duminica si te-ai odihnit de minune, esti super pregatit si odihnit pentru o zi de luni :o).

Da, e posibil sa vrem ceva mai multa atentie de la voi si sa dam senzatia ca tot timpul lucrurile trebuie sa fie ca noi, pentru noi.. Macar noi cautam ceva in doi. Nu nesocoti planurile unei femei. Nu sunt intotdeauna asa egoiste cum par. La urma urmei, vorbim de un cuplu, nu tot timpul trebuie sa fie o lupta la mijloc. Eu m-as multumi si cu o duminica da, o duminica ba. Numai sa incapa si putina amor adevarat in poveste. De restul, am parte in timpul saptamanii cat cuprinde.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin

Pur si simplu...

A person is never so empty as when he is full of himself.

Persoane interesate

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Templates